Til forsiden
  • NOERAGER slide 0 nisse1
  • NOERAGER slide 0 vintergraa lys
  • NOERAGER slide 0 vinter

N Y H E D S B R E V – 1. april 2008:

SPAR Købmanden i Nørager – altid et besøg værd

Købmandsbutikken har kørt i snart 8 måneder med de nye ejere ved roret. Omsætningen er sammenlignet med samme periode året tidligere gået frem med ca. 40 %, hvilket svarer til den målsætning, der var lagt for butikken inden start.

Denne omsætningsfremgang bevirker, at der fortsat er balance i butikken, og at kunderne også i fremtiden vil kunne forvente en Sparbutik i en god udvikling.

Målsætningen for det første år er en samlet fremgang i omsætningen på ca. 45 %, herefter plus 10 % pr. år.


Åbningstider

Butikkens åbningstider er 6.30 - 22.00 alle ugens 7 dage. Sparbutikken i Nørager er den eneste dagligvarebutik på Norddjurs med åbningstider som en døgnkiosk. Denne åbningstid skal sikre den positive fremgang og fastholdes i fremtiden.

Kundetilfredshedsundersøgelse

I perioderne 28/8 - 7/9 og igen 1/12 - 10/12 er der blevet gennemført to kundetilfredsheds-undersøgelse. Disse undersøgelser har været til stor gavn for butikken, der på baggrund af undersøgelsen iværksatte en lang række tiltag, for at tilgodese og imødekomme kundernes ønsker og behov. Der blev således allerede i september udvidet med sortiment af økologiske varer, ligesom sortimentet af slagtervarer er blevet udvidet i vores nye opstillede kød køler.

Butikken skylder alle kunder der har medvirket ved besvarelse af spørgeskemaer en stor tak. Butikken har modtaget mange gode forslag, som alle er taget i betragtning i den videre udvikling.

Fokusområder

Der vil gennem april og maj blive sat fuld fokus på 3 følgende områder: bagerbrød, frugt og grønt samt kølevarer.

Derfor har vi besluttet os for, at målsætningen for de kommende par måneder er, at der vil kunne købes frisk bagte rundstykker ind til kl. 10.00 og frisk franskbrød ind til kl. 17.00 hverdag.

På frugt og grønt siden, ændrer vi fra at vi har fået frisk frugt og grønt leveret 3 gange om ugen, til at vi fremover vil få leveret friskt frugt og grønt 5 gange om ugen. Dette skulle gerne sikre en endnu bedrer friskhed i sortimentet.

Fersk kød i den nye køler – vi forsøger at få sortimentet udvidet, da vi har erfaret at efterspørgslen er stigende på denne varegruppe.

Fremtidsplaner

Der arbejdes fortsat på en lang række forbedringsområder, her kan bl.a. nævnes, ny og større fryser, nyt inventar til frugt og grønt, etablering af flaskeautomat, større udvalg af blomster, bedre skiltning/reklame, ny indgangsparti, ny sten belægning ved lager samt udvidelse af lager.

På længere sigt (2009-2010) ønskes butikken udvidet med det område der i dag er flaskegård og kontor. Kontoret tænkes flyttet ud i lagerdelen, som samtidig også skal udvides.

Personale

Butikschef Karsten Jensen og souschef Steffen Klintø har en række hjælpere: Annette Pedersen, Rebecca Plon, Rene Jensen, Fie Johnsen, Daniel Sortkjær, Mathias Johnsen, Sacha Fisker, Malte Petersen, Maria Fisker og Jannik Albertsen, som alle skal sikre en positiv og god stemning i butikken samt sørge for at kunderne får den bedste betjening.

Annette Pedersen er efter endt barsel tilbage i butikken, og skal sammen med Karsten og Steffen sikrer at butikken får sat fokus på de rette områder.

Betina Hansen er stoppet i sin deltidsstilling, for at søge nye udfordringer. Jesper Mørch Pedersen er startet som elektriker lærling ved J.H. Justesen i Allingåbro og er derfor stoppet med fritidsjobbet hos os. Begge ønskes alt mulig held og lykke i deres nye job.

Kunden i centrum

Kunderne skal fortsat opleve butikken som dynamisk og energisk. En butik hvor der altid vil være en humørfyldt og positiv stemning, en butik hvor alle har lyst til at komme og vil betragte det som en oplevelse i sig selv.

Fokus vil være på høj kundepleje/service og tilfredse kunder. Derfor vil der fortsat, blive udført kundetilfredshedsundersøgelser, der har til formål at sikre de bedste varer og den bedste betjening ud i fremtiden, næste undersøgelse vil blive foretaget ca. 1. juni 2008.

Det er butikkens målsætning, at fastholde den meget høje tilfredshed der blev opnået i december måned. Gennemsnitscoren nåde en score på 4,39 for december måned, på en skala fra 1 til 5 hvor 5 er højst.

Vi vil her benytte lejligheden til at ønske alle vore kunder et fortsat godt 2008 – med håb om at vi til fælles gavn kan sikre butikkens overlevelse ud i fremtiden.

Besøg butikken, og oplev den positive stemning, det er byens og lokalområdets fælles aktiv

 

 

Med venlig hilsen SPAR Købmanden i Nørager
Karsten Jensen, Keld Pedersen, Bent Johnsen